İç Kontrol Standartları

İÇ KONTROL SİSTEMİNİN BİLEŞENLERİ

  1. Kontrol ortamı standartları  
    • Etik değerler ve dürüstlük.
    • Misyon, organizasyon yapısı ve görevler
    • Personelin yeterliliği ve performansı
    • Yetki devri
  2. Risk değerlendirme standartları
    • Planlama ve programlama
    • Risklerin belirlenmesi ve değerlendirilmesi
  3. Kontrol faaliyetleri standartları
    • Kontrol stratejileri ve yöntemleri
    • Prosedürlerin belirlenmesi ve belgelendirilmesi
    • Görevler ayrılığı
    • Hiyerarşik kontroller
    • Faaliyetlerin sürekliliği
    • Bilgi sistemleri kontrolleri
  4.  Bilgi ve iletişim standartları
    • Bilgi ve iletişim
    • Raporlama
    • Kayıt ve dosyalama sistemi
    • Hata, usulsüzlük ve yolsuzlukların bildirilmesi
  5.  İzleme standartları
    • İç kontrolün değerlendirilmesi
    • İç denetim

  

İÇ KONTROLDE ROL VE SORUMLULUKLAR

İç Kontrolün etkinliğinde en büyük rolü yönetim üstlenir. İdareciler iç kontrol sisteminin etkili bir biçimde işlediğinin güvencesini verebilmek için uygun politikalar oluşturmalı ve güvence sağlamalıdırlar.

Kurumun tüm personeli görevlerini yerine getirirken belirli faaliyetlerin yerine getirilmesini amaçlar. Bu faaliyetler birimin diğer faaliyetleri ile birleşerek birim hedeflerine, birim hedefleri de bir bütün olarak kurum hedeflerine ulaşılmasını sağlar. Kurumun her seviyesinde görev alan çalışanlar, iç kontrol sisteminde kullanılacak bilgileri üretir, kontrolleri etkileyen faaliyetlerde bulunur. Bu nedenle tüm çalışanlar iç kontrolün bir parçasıdır ve uygulanmasından sorumludur.

  • Üst Yönetici (Rektör)
  • Harcama Birimleri
  • Mali Hizmetler Birimi (Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı)
  • İç Denetim Birimi